Summer Must-haves: Make-up


Ja, en dan komen we bij de Summer Must-haves van de Make-up, ik kan je vertellen, in de zomer draag ik eigenlijk heel weinig make-up. Ik heb een lijstje gemaakt die je misschien zelf kan gebruiken (of niet natuurlijk!), maar ik hoop toch dat je er wat aan hebt!






Gezicht
Poederfoundation/Oil Control Papers:
Ik zelf draag dit nog niet eens in de zomer, maar er zijn sommige meiden die hun huid natuurlijk ultramat willen hebben. Dan kun je poederfoundation gebruiken, het liefst mineraal. Dit "smelt" er namelijk minder snel af dan vloeibare foundation.
Als je geen foundation wilt gebruiken: Gebruik Oil Control Papers, heel fijn! Koop ze gewoon van Essence, even over je gezicht, en je bent ready-to-mat!



Blush:
Gewoon een poederblush, eentje die goed bij je huidstint past. Je kan natuurlijk ook voor creamblush gaan, maar dat kan er ook best "afsmelten". Je kan ook je creamblush als 'basis' gebruiken voor je poederblush.

Bronzer:
Heerlijk voor in de zomer! Je ziet er net wat meer sunkissed uit, en wat frisser!
Je hebt natuurlijk matte bronzers, maar je kan ook kiezen voor een shimmer, want de zon reflecteerd dat mooi!

Fixspray:
Ik heb eentje van de Catrice Oceana collectie, en echt: Die is zo fijn! Je kan ook later op de middag even opsprayen zodat je lekker weer fris bent, echt heerlijk zo'n spray!



Ogen
Basis
Áls je oogschaduw gebruikt, gebruik dan ook een goede basis. Een goede basis is het halve werk, dus zorg echt dat die goed is. Hema is bijvoorbeeld een prima budget oogschaduwbasis, en werkt ook fijn (Ik heb zelf geen ervaring, lees veel goede reviews op internet!).

(Oogschaduw:)
Ik heb daar vaak geen zin in, als ik op vakantie ben, maar misschien wil je de show wel stelen met je ogen! Dat kan natuurlijk, gewoon een oogschaduwpalette meenemen, en niet zoveel mono's, dat scheelt weer ruimte!

Waterproof Eyeliner:
Ja, een potlood is creamy, en loopt daardoor ook snel uit. Gewoon een waterproof eyeliner, en dan ben je verzekerd dat -ie (hopelijk!) de hele dag blijft zitten!

Waterproof Mascara:
Je hoeft je geen zorgen te maken over pandaoogjes als je lekker gaat zwemmen, want je gebruikt waterproof. Ik kan de Pupa Really Black Waterproof mascara erg aanraden, die blijft gewoon perfect zitten, ook al ben je lekker aan het zwemmen!



Lippen
SPF Lipbalm:
Dit is zo belangrijk! Als je lippen verbrand zijn voelt dat echt niet fijn, dus wees het voor, en koop gewoon een SPF lipbalm. Bijvoorbeeld Labello Sun of Vaseline Sun!

En dat waren weer mijn musthaves!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Wat zijn jouw summer must-haves qua make-up?

Liefs, Esmay

5 lieve berichtjes:

Eva on 12 juli 2010 om 18:08 zei

Die oil control paper, wil ik ook nog erg graag kopen!
Of iets in die richting.
Ik gebruik alleen: Waterproof mascara, spf lipbalm en meer niet echt.

Johanna on 12 juli 2010 om 18:09 zei

Zeker weten ook zo een fixationspray, superfijn!:D
x

Natasja on 12 juli 2010 om 19:18 zei

Ik ben telkens vergeten die fixationspray van Catrice te halen =( Hopelijk hebben ze 'm bij ons nog bij de Trekpleister, bij 't Kruidvat was 'ie al weg.

Beautyshiine on 13 juli 2010 om 09:07 zei

Handig!

Milou (Cherize) on 13 juli 2010 om 11:25 zei

Handige tips! :-)

Een reactie posten

Laat lekker een reactie achter! Vind ik áltijd leuk om te lezen!

Hou het netjes, en schrijf in het 'normaal' Nederlands.
Ook geen spam, en geen kritiek, alleen opbouwend kritiek, want daar kan ik wat mee!

 

sweet cupcake beauty Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice