Summer Must-haves: Beauty en Haar


Het is alweer een tijdje zomer, en dan heb je natuurlijk ook een paar must-haves. Die je, volgens mij, niet mag vergeten op vakantie! Let op: Dit is natuurlijk mijn mening. Jij kan ook wat anders meenemen, wat ik bijvoorbeeld niet meeneem. Dit zijn gewoon MIJN beautymust-haves!






Lichaam
Zonnebrand creme
Het kan niet zo vaak genoeg gezegt worden, maar smeer je echt in! Eerder smeerde ik me in als ik maar een klein beetje rood werd, maar nu.. Echt elke keer als ik naar buiten ga. Ik gebruik dan geen hele hoge factor. Maar factor 20 is echt genoeg voor mijn huidtype.
In veel magazines (Fancy, CosmoGIRLZ!) staan van die testjes die bepalen welk huidtype je hebt!



Scheergel
Niet zo charming, als je met stoppeltjes rondloopt, óf met zwarte haartjes natuurlijk. Het ziet er ook wel wat beter uit, vind ik zelf. Gewoon een scheergel meenemen, en je bent ready to go!

Bodylotion/Aftersun
Dit is gewoon wat fijner voor de zomer dan Body Butter, dit is wat dunner. Je kan er gewoon een kiezen, maar ook eentje met een vleugje zelfbruiner, zodat je toch wat bijbruint. Het is maar net wat je zelf het fijnst vind! En aftersun is ook belangrijk, ook al ben je niet verbrand, het verkoelt je huid lekker!



Scubgel
Dan word je egaler bruin. Want dan zijn de dode huidcellen weg, en op je huid zijn dan geen ophopingen van al die huidcellen, dus dan word je egaler bruin. Ook scheren heeft trouwens een effect van scrubben (heb ik een keer ergens gelezen), maar ik denk dat het toch beter is als je je eerst scrubt en daarna scheert!. Als je daarna in de zon gaat, moet je echt wel een hoge factor gebruiken (Factor 30 of hoger), omdat je huid kwetsbaarder is.


Gezicht
Dagcreme met SPF/Zonnebrand creme
Ik gebruik zelf het laatste. Ik heb simpelweg geen dagcreme met spf, maar wel een zonnebrand creme. Stiekem heb ik er geen 1 speciaal voor mijn gezicht. Maar ik hoop dat een gewone lichaamzonnebrandcreme hetzelfde werk doet op mijn gezicht! Want ja, ook je gezicht kan verbranden.

Verzorgende gezichtscreme (nachtcreme)
En dan eentje zonder SPF, gewoon eentje die lekker voed, en hydrateert. Die verzorgt je gezicht lekker van al die zon. Gewoon lekker bijkomen, heerlijk!

Scrub (voor je gezicht)
Heerlijk. Zelfde redenen als die voor je lichaam, dan word je egaler bruin, en je gezicht word er heerlijk zacht van. Ik gebruik er dan eentje van Clarins, maar je kunt ze ook gewoon kopen bij de Hema. Die zijn net zo fijn, én goedkoper! Of van Nivea, als hieronder, maar die zijn wel weer een stukje duurder!



Reinigingsmelk en Tonic (en een oogreiniger)
Ja, je gezicht moet natuurlijk wel weer schoon, door al die zonnebrand die op je gezicht heeft gezeten. En je ogen natuurlijk ook lekker schoon, want met je gezichtsmake-up en oogmake-up gaan slapen is echt een no-go!

Haar
Conditioner
Als je snel vet haar hebt is conditioner geen goed idee. Dus die gebruik ik ook niet.
Maar voor mensen met droog haar is conditioner wel een goed idee! Lekker verzorgend!

Cremespoeling/voeding of andere creme
Ik gebruik soms cremevoeding, en altijd een creme. Omdat ik blonde plukjes heb, is het verzorgen best wel belangrijk, omdat ze geblondeerd zijn, en daarom ook wat droger en kwetsbaarder. Daarom gebruik ik dus de creme om ze te verzorgen.



Haarmasker
Zo fijn om je haar lekker in te laten pakken door een maskertje. Je hebt ze van Montagne Jeneusse (?), en die koop ik ook wel 's. Gewoon, om mijn haar lekker te laten verzorgen, en omdat ik het gewoon fijn vind, omdat mijn haar daarna heerlijk zacht is!

En dat was het wel, natuurlijk gebruik ik ook gewone basicproducten, zoals shampoo en douchegel, maar die zijn gewoon basic en die gebruikt iedereen wel, denk ik!

Excuse-moi van de googleplaatjes, ik had geen tijd om van alles zelf fotos te maken,
hope you don't mind!

Wat zijn jou summer must-haves qua beauty en haar?

Veel liefs, Esmay

6 lieve berichtjes:

Eva on 11 juli 2010 om 18:15 zei

Haha, dit zijn ook zo mijn belangerijkste producten voor in de zomer !

Eva on 11 juli 2010 om 20:27 zei

Je bent getagd.

Beautyshiine on 12 juli 2010 om 10:31 zei

Leuk!
Een lippenbalsem met SPF mag ook niet ontbreken!

Martine on 12 juli 2010 om 10:33 zei

Der zitten best wat producten tussen die ook mjn favo's zijn, zoals die nivea scrub <3

x Martine

Natasja on 12 juli 2010 om 10:55 zei

De meeste zijn ook mijn must-haves ;)

Louise zei

Ik gebruik in de zomer ook altijd blond-spray of citroenen om mijn haar blonder te maken.
Ik weet dat dat niet goed is voor mn haar, maar als ik daarna een masker doe, lijkt het me wel oke.
Verder dezelfde dingen als jij eigenlijk!

Een reactie posten

Laat lekker een reactie achter! Vind ik áltijd leuk om te lezen!

Hou het netjes, en schrijf in het 'normaal' Nederlands.
Ook geen spam, en geen kritiek, alleen opbouwend kritiek, want daar kan ik wat mee!

 

sweet cupcake beauty Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice