No-buy: Alle in's en out's


Je wilt het wel, maar het lukt niet. Ja, dat ken ik.. Ik heb het al zovaak geprobeerd, tot dat ik toen nog maar €11 op mijn bankrekening had staan. Toen moest ik wel. En ik ga jullie mijn tips laten weten, hoe ik door mijn no-buy ben gegaan (ik ben er nog steeds meebezig, ik koop niet iets waarvan ik weet dat ik het niet gebruik).



De in's
Schrijf alles op, je inkomen en je uitgaves. Zo weet je precies wat erin is gekomen, en wat er uit is gegaan. Zo kan je ook zien waar het fout is gegaan!

Koop niet iets waarvan je weet dat je het niet gaat gebruiken. Zonde van je geld, toch?
En ook al is het voor de heb, niet doen! Dat is echt zonde!

Laat je moeder/vader/zus of iemand anders die je vertrouwd jou pinpas bij zich houden. Zo kan jij niks meer pinnen, en dus ook niks meer uitgeven!

Hou een wishlist vast. En hou je eraan. Koop dan geen andere dingetjes.

Ga regelmatig naar de bank je saldo kijken. Je ziet dat hij ong. elke maand erg omhoog schiet!
(of elke week, als je geluk hebt)



De out's
Elke week naar de winkel gaan. Zo zie je wat, en dan heb je meer kans dat je het koopt!

Altijd je portomonnee bij je hebben. Zo heb je altijd geld bij de hand, en kun je dus altijd wat kopen (alleen als je écht je portommonee bij je moet hebben, mag je hem meenemen).

Ik weet eigenlijk niet zo veel out's.
Gewoon een no-buy proberen,

als je iets wilt, lukt het altijd, hou dat maar vast!

Veel liefs, Esmay

4 lieve berichtjes:

Natasja on 23 juli 2010 om 18:42 zei

Ik kan me heel erg goed inhouden eigenlijk, volgens mij ben ik één van de enige. Ik koop eerder iets niet (waardoor ik spijt krijg later) dan dat ik het wel koop. Niet dat ik alleen dingen koop die ik nodig heb, maar ik weet wanneer ik moet stoppen, zal ik maar zeggen ;)

Amber on 23 juli 2010 om 20:39 zei

Hahaha helaas ga ik hier over het geld dus iemand mijn pinpas bij laten houden is niet echt een optie. Ga denk ik wel alles opschrijven. Wat ik heb en uitgeef aan eten en evt. andere dingetjes die ik moet bestellen (dierenvoer e.d.) en dan kijken wat ik over heb. Waarschijnlijk is dat best een hoop en is t dan al makkelijker om het te doen omdat je dan denkt 'wow als ik niks meer uitgeef heb ik over zoveel maanden zoveel geld gespaard!'. :P

Martine on 23 juli 2010 om 22:59 zei

Hmmm, ik wil niet, maar eigenlijk moet het wel xD

xMartine

Celeste on 24 juli 2010 om 18:01 zei

ik kan me goed inhouden, maar dan denk ik: er staat toch nog genoeg op mijn rekening, waarom niet?
haha :D
maar er zijn zooooveel beauty producten, vaak moet je gewoon iets nieuws proberen, omdat er zoveel keus is, toch?

Een reactie posten

Laat lekker een reactie achter! Vind ik áltijd leuk om te lezen!

Hou het netjes, en schrijf in het 'normaal' Nederlands.
Ook geen spam, en geen kritiek, alleen opbouwend kritiek, want daar kan ik wat mee!

 

sweet cupcake beauty Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice