Make-up: Zomer en winter foundations


Vandaag iets over mijn zomer en winter foundation. En dat je echt ziet dat er zoveel verschil in zit. En nee, ik gebruik foundation niet elke dag. Omdat ik best een zuivere huid heb. Maar als ik dat niet heb, is het fijn om foundation achter de hand te hebben, dus vandaar dat ik het heb. Ik heb er 2 en dit zijn ook gelijk mijn zomer en winter foundations en die ga ik vandaag aan jullie laten zien!


Dit zijn mijn zomer en winter foundations. De ene is van Bourjois, de Healthy Mix Foundation. Deze is echt superfijn, maar ik vind zelf dat ie ook best wel duur is, namelijk €14.90.
Toch vind ik wel dat die het waard is, want hij blijft heel goed zitten, en dekt ook eigenlijk wel goed. Hier heb ik ook een keer een review over gedaan, namelijk hier. 
Over de andere foundation. Dit is een Essence Stay All Day Foundation, deze vind ik ook erg fijn. Deze heeft alleen een dikkere substantie dan die van Bourjois en daar erger ik me soms aan, omdat je hem niet heel fijn kunt uitsmeren. Daarintegen blijft deze foundation ook best goed zitten. Zeker een aanrader van Essence. Ook omdat ie maar €3.50 (?) kost.


Hier zie je goed verschil. Toch zie je dat de Essence foundation een roze gloed heeft en die van Bourjois niet. Daardoor past die van Bourjois ook beter bij me. Maar aangezien ik voor een zomerfoundation niet veel ga uitgeven, omdat ik hem niet zo vaak gebruik, vind ik die van Essence ook wel best. Ik merkte ook wel toen ik ze hier op de foto uitsmeerden, dat Bourjois een fijnere substantie heeft. Zoals ik al zei, ik vind ze allebei prima. Stiekem vind ik Bourjois beter, maargoed.

Zeker aanraders, zowel die van Bourjois als die van Essence.

Wat zijn jouw favourite foundations voor in de zomer en de winter?

Veel liefs, Esmay

8 lieve berichtjes:

tess zei

ik heb er 1 en dat is niet echt zomer of winter..
van mayebeline erg fijn

Noelle on 30 juli 2010 om 09:16 zei

Wat gek dat je een foundation met gele undertone hebt en 1 met roze. Ik heb altijd foundation met gele undertone omdat mijn huidskleur 'warm' is. Ik heb er 4 van MAC. Studio Sculpt, Mineralize SatinFinish en 2 van Studio Fix - NC40 (voor in de winter) en NC42 (iets donkerder) voor in de zomer.

Esther on 30 juli 2010 om 10:07 zei

ik gebruik gewoon hetzelfde merk. :P
ik verschil nooit erg veel, en dan breng ik gewoon bronzer aan

Prinses Prikbordje on 30 juli 2010 om 11:25 zei

Ik gebruik exact dezelfde, alleen is de Bourjois bij mij voor de zomer vanwege de lichtere samenstelling en die van Essence voor de winter.

Esmay on 30 juli 2010 om 12:02 zei

@ Noelle: Dat komt omdat Essence niet veel verschillende kleuren heeft. En aangezien ik in de zomer eigenlijk nooit foundation gebruik ;)

Axelle on 30 juli 2010 om 16:49 zei

In de zomer gebruik ik gewoon een dagcreme met een donkerder tintje zo wordt ik ook nog bruin :D

Esmay on 30 juli 2010 om 17:41 zei

@ Axelle: Met foundation word je ook bruin, omdat er geen SPF in zit (:
Het gaat er gewoon doorheen (:

Anoniem zei

Ik hou van die Bourjois foundation, maar hij heeft een beetje een gele ondertoon. Ik moet zeker oppassen met waar ik dit aanbreng! Leuk artikel!

Een reactie posten

Laat lekker een reactie achter! Vind ik áltijd leuk om te lezen!

Hou het netjes, en schrijf in het 'normaal' Nederlands.
Ook geen spam, en geen kritiek, alleen opbouwend kritiek, want daar kan ik wat mee!

 

sweet cupcake beauty Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice