What to do: Droge huid


Hallo allemaal!

Vandaag een info artikel, namelijk wat je kunt doen bij een droge huid. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! :)

Oorzaken van de droge huid
De talgklieren maken niet genoeg talg, dus vandaar dat het droog blijft.
Wind, regenachtige tempraturen, centrale verwarming en airconditioning kunnen invloed hebben op een droge huid.
Het kan erfelijk zijn.
Een tekort aan vitamines (A & B) kunnen een droge huid veroorzaken.
Make-up, zon of te vaak douchen/badderen met zeep of badschuim kunnen het veroorzaken.
Exceem, psoriasis of medicijngebruik kunnen invloed hebben op de droge huid.


Wat kun je beter NIET gebruiken bij de droge huid?
Kraanwater, dit droogt de huid nog verder uit! Heet water kun je beter ook niet gebruiken, want dat kan je huid ook droger maken!

Hoe verzorg je een droge huid?
Een droge huid heeft verzorging nodig speciaal voor de droge huid, want dat zorgt ervoor dat je droge huid iets minder kan worden, en gebruik ook pH-neutrale producten! Wat je ook kan gebruiken zijn:
Reinigingsmelk voor droge huid
Lotion voor de droge huid
Voedend masker om je huid te herstellen
1 x in de 2 weken een scrub om de dode huidcellen te verwijderen

Self-made maskers voor de droge huid
1 ei
1 tl honing
1/2 tl olijfolie
een paar druppels rozenwater

Je kan ook 1 banaan prakken, en dat op je gezicht smeren, en met lauwwarm water er afspoelen na 15 minuten.

Kruiden die je kan gebruiken voor een droge huid
Aloe Vera dit maakt de huid zacht en soepel, herseld de huid en brengt vocht in. Het helpt ook om dode huidcellen te verwijderen.
Calendula Dit maakt je huid zacht.
Lavendel olie Bijvoorbeeld voor in bad, dit maakt de huid zacht.
Shea butter Dit verzorgt en maakt je huid lekker zacht!

Producten die je huid mooi houden
Vaseline.
Bodybutters, van bijvoorbeeld The Body Shop.
Gezichtsmasker, die je huid voeden, bijvoorbeeld van Montagne Jeneusse.

Ik hoop dat jullie dit informatie artikel handig vinden!
Volgende keer wat over de 'normale' huid.

Liefs, Esmay

ps. Sorry voor geen plaatjes! Kon geen goed plaatje vinden op Google!

6 lieve berichtjes:

Beautyshiine on 14 maart 2010 om 20:25 zei

Handig,maar ik heb niet zo een droge huid.
xx

Martine on 14 maart 2010 om 20:43 zei

Handige tips! Gelukkig heb ik geen droge huid :)

x Martine

Regina on 14 maart 2010 om 21:23 zei

handig! en misschien een beetje laat maar je blog is mooi!

- on 15 maart 2010 om 16:28 zei

Handig artikeltje, ik heb in de winter soms wel last van een droge huid!

Axelle on 17 maart 2010 om 17:18 zei

handige tip ga ik doorgeven aan een meisje van me klas die een super droge huid heef ! bedankt !

Natasja on 17 maart 2010 om 20:03 zei

Super handig artikeltje, gelukkig heb ik geen last van een droge huid!

Een reactie posten

Laat lekker een reactie achter! Vind ik áltijd leuk om te lezen!

Hou het netjes, en schrijf in het 'normaal' Nederlands.
Ook geen spam, en geen kritiek, alleen opbouwend kritiek, want daar kan ik wat mee!

 

sweet cupcake beauty Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice